۱۳۹۰ دی ۷, چهارشنبه

فراغ دوری از وطن از زبان زن مسیحی‌ ایرانی‌ در سوئد

سلام می‌توانم مزاحمتون بشوم بفرمایید بعد از معرفی خودم شروع به صحبت کردم می‌خواهم چند سوال بپرسم جواب اگر شخصی‌ باشد نمیتوانم نه کاملا کلی‌ است سوال آیا شما با آمدن به سوئد به تمام خواسته  های خود در مورد حقوق زنان دست پیدا کرده‌اید ، رسیده‌اید `؟زن مسیحی‌ یک نگاه زیرکانه نه !منظورتون از نه چیست ؟منظورم از نه یعنی در ایران و سوئد من حق انتخاب داشتم اما در سوئد زنان برای اینکه بتوانند حقوق خود را پیدا کنند باید در جلد مردان بروند ،جلد مردان ؟یعنی باید ۵۰+۵۰با مردان کار کرد و کارهای منزل و بچه داری هم کرد و و این خط ادامه پیدا می‌کند تا مرز جدایی متاسفانه اما من در ایران وقت بیشتری داشتم و مجبور نبودم این قدر فعالیت کنم  اصلا در ایران مجبور به کار کردن نبودم ،سوال مگر اینجا نمیتوانید بگوئید نمیتونم کار کنم ؟نه نمیتوانم حقوق برابر است،مگر حقوق برابر بد است ؟نه خوب است اما اینجا جلد مردانه دارد ، زن مسیحی‌ میگوید من در ایران بیشتر میتوانستم دوستانم را ببینم اما اینجا نه، شما چه انتظاری دارید از حکومت در به دست آوردن حقوق زنان ؟باید دمکراتیک باشد ،یعنی باید مثل سوئد شود ؟نه اینکه حق انتخاب داشته باشیم ،زن مسیحی‌ میگوید البته ما در اقلیت هستیم ؛سوال اقلیت ؟در ادامه زمانی که صحبت از حقوق زنان میشود اقلیت و اکثریت ندارد شامل ایرانیان با هر عقیده و نژاد میشود و همه ایرانیان در یک صف  قرار میگیرند سوال آخر ،آیا ایرانیان قشر مهاجر را موفق می‌بینید از نظر خانواده ؟نه موفق نیستند ،چرا ؟به خاطر اینکه بیشتر کارشان به طلاق می‌رسد ، کسانی موفق شدند که توانستند بلانس غرب و شرق را برقرار کنند ،منظورتون اینکه سوئدی شدند سوئدی در منزل صحبت میکنند کافه داغ میخورند ؟نه نه اونها هم موفق نیستند چرا که آنها کودک نشان در در خانه یک چیز میشنوند و در بیرون از منزل چیز دیگری و دچار تضاد میشوند و کلا بچه‌های ایرانی اینجا سر در گم هستند ،کلام اخر برای خونندگان ،ایران خوب است فقط کمی‌ تغییر برای زنان حداقل برای من خوب است .با تشکر از شما و سال جدید میلادی هم به تمام مسیحیان جهان مبارک .محمد علی‌ انصاری  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر